قالیباف: ملت ایران هرگز از خسارت‌های تحریم آمریکا نمی‌گذرد
(last modified Sun, 06 Sep 2020 11:41:15 GMT )
سنبله 16, 1399 16:11 Asia/Kabul
  • قالیباف: ملت ایران هرگز از خسارت‌های تحریم آمریکا نمی‌گذرد
    قالیباف: ملت ایران هرگز از خسارت‌های تحریم آمریکا نمی‌گذرد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه بدعهدی دیگران در توافق هسته‌ای جزو خاطرات تلخ ایرانیان است، گفت: ملت ایران هرگز از خسارت‌های ناشی از تحریم آمریکا، نمی‌گذرد.

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در دیدار «ایگناتسیو کاسیس» Ignazio Cassis وزیر امور خارجه سوئیس در تهران افزود: مردم ایران به دلیل تحریم‌های یکجانبه، ظالمانه و خلاف قانون، به آمریکا بدبین هستند.
قالیباف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اصول خود رویکرد همکاری با تمام کشورها را دارد، گفت: تهران در کنار این همکاری، با هرگونه سلطه مخالف بوده و مذاکره نکردن با آمریکایی‌ها نیز به دلیل نگاه سلطه‌طلبانه آنها است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به اینکه اروپای مستقل قابلیت ایجاد روابط روان با ایران را دارد، خاطرنشان کرد: اروپا نباید تحت تأثیر سیاست‌های آمریکا قرار گیرد به خصوص اینکه اقدامات واشنگتن باعث بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا شده است.
قالیباف همچنین عادی‌سازی اجباری روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی با هدایت آمریکایی‌ها را راه حل مشکلات غرب آسیا ندانست و افزود: این اقدامات باعث افزایش بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.
وزیر امورخارجه سوئیس هم با بیان اینکه امروز ایران از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه رنج می‌برد، گفت: کانال مالی که اخیرا میان ایران و سوئیس باز شده است به جریان سیال درآمدهای تهران به خصوص در حوزه غذا و دارو کمک می‌کند که البته اقدام کمی بوده و باید گسترش یابد.
«ایگناتسیو کاسیس» با اشاره به حضور برخی شرکت‌های سوئیسی در ایران افزود: شرکت‌های بزرگ سوئیسی با وجود تحریم‌های موجود، هنوز در ایران حضور دارند و به کار خود ادامه می‌دهند.

کلیدواژه