رئیسی: آمریکا و کشورهای اروپایی حامی قاچاقچیان مواد مخدر هستند
(last modified 1399-06-17T04:19:46+00:00 )
سنبله 17, 1399 08:49 Asia/Kabul
  • رئیسی: آمریکا و کشورهای اروپایی حامی قاچاقچیان مواد مخدر هستند
    رئیسی: آمریکا و کشورهای اروپایی حامی قاچاقچیان مواد مخدر هستند

رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه گفت: ایران اطلاعات محرمانه‌ای دارد که نشان می‌دهد آمریکا و کشورهای اروپایی حامی قاچاقچیان مواد مخدر هستند.

به گزارش ایرنا، "سیدابراهیم رئیسی" در نشست آسیب شناسی و بررسی روند مبارزه با مواد مخدر در تهران با بیان اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی حامی قاچاقچیان مواد مخدر هستند، افزود: برخی کشورهای منطقه نیز از ترانزیت و توزیع مواد مخدر درآمدزایی می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به افزایش تولید مواد مخدر و کشت خشخاش در افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: افزایش تولید موادمخدر و کشت خشخاش در افغانستان زیر چتر حمایتی آمریکایی ها صورت گرفته است.

"رئیسی" خاطرنشان کرد، ناوهای آمریکا در منطقه چتر امنیتی خود را بر سر باندهای قاچاق موادمخدر گسترانده اند.

رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در ادامه به مبارزه ایران با مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت، سازمان های بین المللی به جمهوری اسلامی ایران به دلیل مبارزه جدی و موثر با مواد مخدر 8 مدال داده اند و ده ها بار از جمهوری اسلامی قدردانی کرده اند اما این تشکر و حمایت فقط در حد حرف است و در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان بیش از سه هزار شهید و بیش از آن  زخمی در این راه تقدیم کرده است.

سازمان ملل متحد از ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر نام برده است.

کلیدواژه