توسعه تاسیسات هسته‌ای نطنز؛ راه‌اندازی سالن‌های تولید سانتریفیوژ‌های پیشرفته
(last modified 1399-06-18T13:41:45+00:00 )
سنبله 18, 1399 18:11 Asia/Kabul
  • توسعه تاسیسات هسته‌ای نطنز؛ راه‌اندازی سالن‌های تولید سانتریفیوژ‌های پیشرفته
    توسعه تاسیسات هسته‌ای نطنز؛ راه‌اندازی سالن‌های تولید سانتریفیوژ‌های پیشرفته

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اقدام خبیثانه و خرابکارانه‌ انفجار در تاسیسات هسته‌ای نطنز گفت: فرایند تاسیس سالن مدرن‌تر و فراگیرتر در این مجتمع شروع شده است.

یکی از سوله‌های مجتمع غنی‌سازی نطنز در مرکز ایران، دوم ژوئیه/12سرطان دچار حادثه شد.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز سه شنبه در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به اقدامات لازم برای توسعه تاسیسات هسته‌ای نطنز تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی ایران بعد از حادثه‌ی مجتمع غنی‌سازی نطنز ابتدا اقدام به تامین تجهیزات و راه‌اندازی مقدماتی برای تولید سانتریفیوژهای پیشرفته کرد.

صالحی با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی ایران در فاز بعدی قدم بلندمدتی را برخواهد داشت، یادآور شد: عوامل خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز شناسایی شدند و در این باره شورای عالی امنیت ملی ایران اظهار نظر خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه با اشاره به ارائه گزارشی درباره پیشرفت کارها در حوزه صنعت هسته‌ای کشور در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران افزود: در این نشست همچنین درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشورهای همسایه نیز گزارشی ارائه شده است.

صالحی یادآور شد: کشور امارات اولین رآکتور هسته‌ای را راه‌اندازی کرده و قرار است چهار رآکتور هسته‌ای داشته باشد؛ عربستان سعودی نیز تصمیم جدی برای ورود به این حوزه گرفته و در ترکیه هم فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای در ارتباط با ساخت نیروگاه شروع شده است.

کلیدواژه