تشریح نتایج نشست لوزان درباره تحولات سوریه
(last modified 1395-07-25T07:21:27+00:00 )
میزان 25, 1395 11:51 Asia/Kabul
  • نشست کمک به حل بحران سوریه در لوزان سوئیس
    نشست کمک به حل بحران سوریه در لوزان سوئیس

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه ایران گفت در نشست کمک به حل بحران سوریه در لوزان سوئیس درباره کلیات برقراری آتش بس گفت وگو شد اما هیچ تاریخی برای آن تعیین نشده است.

"صادق‌حسین جابری‌انصاری" معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه ایران شنبه‌شب پس از پایان نشست وزیران امور خارجه چند کشور و نماینده سرمنشی سازمان ملل در امور سوریه در لوزان در گفت وگو با خبرگزاری صداوسیما؛ افزود آتش بس‌های قبلی در سوریه بسیار متزلزل بود و دچار آسیب شد و باید اقداماتی انجام شود تا تجربه‎های تلخ گذشته تکرار نشود.

جابری‌انصاری تصریح کرد در نشست لوزان درباره تفکیک گروه‌های سوری از گروه‌هایی که صراحتا از دید بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تروریستی تلقی می‌شوند و نحوه برخورد با گروه‌های مختلف در حلب و دیگر مناطق سوریه و نحوه خروج آنها و تفکیک بین گروه‌ها بحث طولانی انجام شد.

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد درباره گروه تروریستی جبهه النصره (فتح الشام) که قطعنامه‌های بین المللی و هم در نشست لوزان بر تروریستی بودن آن تاکید دارد، تصریح شد این گروه خارج از چارچوب‌های هرگونه توافق قرار گیرد.

معاون وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد گفت وگوها و رایزنی بین بازیگران اصلی و طرف‌های اصلی موثر در بحران سوریه همچنان ادامه خواهد داشت.

نشست بین المللی سوریه روز شنبه با مشارکت وزیران امور خارجه ایران، روسیه، آمریکا، ترکیه، عربستان، عراق، مصر و قطر در لوزان سوئیس برگزار شد.

کلیدواژه