سنبله 19, 1399 15:59 Asia/Kabul
  • ذوالنوری: اهانت به مقدسات موجب تشدید اختلافات در منطقه می شود
    ذوالنوری: اهانت به مقدسات موجب تشدید اختلافات در منطقه می شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت:اهانت به مقدسات به بهانه وجود آزادی بیان، موجب تشدید اختلافات در منطقه می شود.

نشریه فرانسوی «شارلی‌ ابدو» اخیراً در اقدامی گستاخانه کاریکاتورهای جنجالی موهن درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) را بازنشر کرد.
«مجتبی ذوالنوری» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار «فیلیپ تیه بو» ، سفیر فرانسه در تهران، با محکوم کردن اقدام نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" در توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص)، افزود: اهانت و بی­ احترامی به پیامبر گرامی اسلام(ص) و دیگر پیامبران الهی به بهانه وجود آزادی بیان باعث جریحه­ دار شدن احساسات مسلمانان شده و موجب تشدید پیچیدگی تحولات منطقه خواهد شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران همچنین با تاکید بر برقراری ثبات،صلح و امنیت در منطقه تصریح کرد: دخالت کشورهای بیگانه عامل بی ثباتی و تداوم ناامنی در منطقه شده است.
ذوالنوری با اشاره به مواضع فرانسه در حفظ برجام و حمایت نکردن از قطعنامه تسلیحاتی آمریکا ضد ایران، تصریح کرد: غرب باید به توافقات خود در برجام پایبند باشد و بدعهدی غرب در قبال توافق هسته‌ای و دنباله روی کشورهای غربی از آمریکا در اجرای تحریم‌های ظالمانه به هیچ وجه قابل قبول نیست.
سفیر فرانسه در تهران نیز با تاکید بر پایبندی پاریس به توافق هسته‌ای و حفظ برجام گفت: تداوم گفت وگوها و رایزنی میان تمامی طرف‌های برجام می‌تواند به رفع موانع موجود منجر شود و فرانسه با خروج یکجانبه آمریکا از برجام مخالف است.

 

کلیدواژه