سنبله 19, 1399 17:47 Asia/Kabul
  • انتقاد روسیه از تداوم سیاست ضد ایرانی و شکست خورده آمریکا
    انتقاد روسیه از تداوم سیاست ضد ایرانی و شکست خورده آمریکا

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، سیاست واشنگتن در قبال ایران را شکست خورده خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» در رد ادعای وزیرخارجه آمریکا درباره افزایش ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۱۰ برابر محدوده مجاز در توافق هسته‌ای برجام گفت، واشنگتن به رغم شکست سیاستش در قبال ایران به این سیاست شکست‌خورده ادامه می‌دهد.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در توییتر نوشت: « ذخائر اورانیوم ایران به بیش از ۱۰ برابر محدودیت‌های تعیین‌شده در برجام رسیده است. سه کشور اروپایی و سایر کشورها باید چشمانشان را به این واقعیت بگشایند که توافق هسته‌ای به تاریخ پیوسته و باید برای اعمال تحریم‌های قوی با آمریکا همراه شوند».

اولیانوف خطاب به پمپئو توئیت کرد: «فاصله گرفتن ایران از تعهدات برجام، نتیجه مستقیم فشار ایالات متحده است. تحریم‌های غیرقانونی را حذف کنید تا ایران فورا به پایبندی کامل برگردد. ایالات متحده اما در عوض در نظر دارد به سیاست شکست خورده خود ادامه دهد؛ سیاستی که برای امنیت منطقه و موضوع عدم اشاعه مضر است».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود تأیید کرد که میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران افزایش یافته است.

جمهوری اسلامی ایران به دنبال خروج غیرقانونی آمریکا از توافق برجام و بی اعتنایی کشورهای اروپایی باقی مانده در این توافق به وعده‌ها و تعهدات بین‌المللی خودشان درباره جبران خسارات این خروج، سلسله اقداماتی را در قالب ۵ گام کاهش تعهدات برجامی ایران اتخاذ کرد و برخی محدودیت‌های برجامی را کنار گذاشت.

 

کلیدواژه