سنبله 21, 1399 10:57 Asia/Kabul
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به ادعای کانادا درباره هواپیمای اوکراینی
    واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به ادعای کانادا درباره هواپیمای اوکراینی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گزارش‌ها مبنی بر تسلیم شکایتی از سوی کانادا به وزارت خارجه ایران در خصوص هواپیمای اوکراینی را تکذیب کرد.

سعید خطیب زاده پنجشنبه شب با اشاره به اینکه  وزارت امور خارجه ایران تاکنون شکایتی از کانادا دریافت نکرده است،گفت:بدیهی است که دادگاه کانادایی هیچ صلاحیتی در مورد اتفاقی که خارج از حوزه قضایی آن رخ داده ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: این پرونده در دو مسیر مذاکرات با دولت اوکراین و رسیدگی قضایی در داخل ایران به صورت همزمان با دقت و جدیت در حال پیگیری است.

خطیب زاده گفت: در ارتباط با دولت اوکراین، این موضوع در چارچوب معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی پذیرفته ‌شده از سوی ایران، مذاکره شده و به زودی هیئتی از اوکراین برای ادامه این مذاکرات به ایران خواهد آمد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: دولت کانادا اگر واقعا قصد دارد به خانواده های داغدار این حادثه کمک کند باید از این نمایش‌ها با اغراض خاص سیاسی دست بردارد.

18 جدی 1398 یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین حوالی تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند. بیشتر مسافران این هواپیما، اتباع ایران و 32 نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از 5 کشور کانادا، افغانستان، اوکراین، انگلیس و سوئد بودند.

 

کلیدواژه