واکنش بریتانیا به صدور کیفرخواست جدید برای محکوم امنیتی بازداشت‌شده در ایران
(last modified 1399-06-21T05:06:59+00:00 )
سنبله 21, 1399 09:36 Asia/Kabul
  • واکنش بریتانیا به صدور کیفرخواست جدید برای محکوم امنیتی بازداشت‌شده در ایران
    واکنش بریتانیا به صدور کیفرخواست جدید برای محکوم امنیتی بازداشت‌شده در ایران

دفتر نخست‌ وزیر بریتانیا امروز پنجشنبه به صدور کیفرخواست جدید از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی ایران برای "نازنین زاغری"، محکوم امنیتی بازداشت‌شده در ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دفتر نخست‌ وزیری بریتانیا در بیانیه ای، این کفرخواست را «دفاع‌ناپذیر و غیرقابل‌قبول» توصیف کرد.

"نازنین زاغری" که تحت عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی "تامسون رویترز" فعالیت می‌کرد، 15 حمل 1395 در ایران دستگیر شد.

"نازنین زاغری" با عضویت در شرکت‌ها و موسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی ایران مشارکت داشته است.

بنگاه‌های خبری دولت‌های استکباری به ویژه رسانه‌های بریتانیا در ماه‌های اخیر همه توان خود را برای حمایت از فرد مذکور به کار گرفته‌اند تا به خیال خام خود با جوسازی گسترده بتوانند جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند.

"نازنین زاغری" شهروند ایرانی – بریتانیایی در دادگاه صالحه جمهوری اسلامی ایران به 5 سال حبس محکوم شده است. وی هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

وزارت خارجه بریتانیا مارس  2019 اعلام کرد زاغری را تحت «حمایت دیپلماتیک» قرار داده است. این تصمیم، بازداشت این محکوم امنیتی تابعیتی را از یک مسئله کنسولی به یک مناقشه حقوقی فیمابین دولت‌های دو کشور تغییر داد.

این اقدام لندن با هدف اِعمال فشار بر ایران و جلب حمایت های بین المللی از آزادی "نازنین زاغری" صورت گرفت.

 

کلیدواژه