سنبله 21, 1399 11:43 Asia/Kabul
  • درخواست افغانستان برای گسترش روابط تجاری با ایران
    درخواست افغانستان برای گسترش روابط تجاری با ایران

دولت افغانستان، گسترش روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه افغانستان روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد، «میرویس ناب» معاون این وزارتخانه در نشست بازرگانان و سرمایه‌گذاران این کشور در ایران با حضور بهادر امینیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل ، ایران را شریک مهم تجاری کشورش  دانست.

"میرویس ناب" با اشاره به ظرفیت‌های موجود تجاری افغانستان و ایران،  فعالیت بیشتر اتاق مشترک تاجران کابل - تهران با هدف گسترش روابط تجاری را خواستار شد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان بر فراهم‌سازی فرصت، امکانات، تسهیل شرایط و تلاش‌ برای گسترش روابط تجاری و سرمایه‌گذاری  واولویت‌های کاری دولت افغانستان  در ایران تاکید کرد.

بهادر امنیان سفیر جمهوری اسلامی ایران هم این نشست را برای بررسی دیدگاه‌ها و رسیدگی به مشکلات تاجران افغان در ایران، مهم و ارزنده خواند و ضمن تایید برخی مشکلات موجود گفت، جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش ورزیده تا روابط تجاری میان دو کشور گسترش یابد.

امینیان افزود ، سفارت ایران در کابل برای رسیدگی به مشکلات تاجران افغان از جمله صدور به‌ موقع روادید برای آنان و خانواده‌های‌شان و موضوعات مرتبط دیگر آماده همکاری بوده و هم تلاش خود را انجام می دهد .

براساس گزارش اداره آمار افغانستان، جمهوری اسلامی ایران در سال 1398 بزرگترین شریک تجاری افغانستان شناخته شد به طوری که توانست در سال گذشته جایگاه نخست در صادرات به افغانستان را به خود اختصاص دهد.

کلیدواژه