سنبله 21, 1399 14:28 Asia/Kabul
  • باقری کنی : هتک حرمت پیامبر (ص)، نقض آشکار اعلامیه حقوق بشر است
    باقری کنی : هتک حرمت پیامبر (ص)، نقض آشکار اعلامیه حقوق بشر است

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران، اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) را نقض آشکار اعلامیه جهانی حقوق بشر دانست.

نشریه فرانسوی "شارلی‌ ابدو" Charlie Hebdo اخیرا در یک گستاخی جدید کاریکاتورهای جنجالی موهن درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) را بازنشر کرد.

"علی باقری کنی"  معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران روز جمعه گفت، اقدام نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در اهانت به پیامبر اعظم (ص) غیر قابل توجیه و جلوه دیگری از جاهلیت مدرن است.

وی تعریف کشور‌های غربی از آزادی را در چارچوب منافع هیات حاکمه آنان دانست و افزود : این چارچوب مطابق با شاخص‌هایی نیست که سبب تکامل جامعه بشری شود؛ هر جا با منافعشان مغایر باشد حتی با اسلحه در مقابلش می‌ایستند و هرجا طبق منافع شان باشد حتی آن را ترویج می‌کنند؛ این دوگانگی در ذات این تفکر است تفکری که مبنایش، حق و عدالت نیست.

باقری کنی همچنین اهانت به رسول گرامی اسلام (ص) را با اقدام امارات در برقراری روابط با رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن این رژیم جعلی، در امتداد هم دانست و گفت : این اقدام موهن در اروپا برای انحراف اذهان عمومی در منطقه از رسمیت دادن به حضور رژیم صهیونیستی در حوزه خلیج فارس بود.

 

کلیدواژه