سنبله 22, 1399 10:12 Asia/Kabul
  • ایران برقراری روابط دیپلماتیک بین بحرین و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن اعلام برقراری روابط دیپلماتیک بین منامه و تل آویو، آن را اقدامی ننگین و خفت بار از سوی بحرین دانست.

وزارت امورخارجه ایران روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت بحرین در خطایی بنیادین به جای کسب مشروعیت از مردم خود متاسفانه با پشت کردن به آنان و با اقدامی خفت بار به دامن رژیم اشغالگر قدس پناه آورده و آرمان فلسطین شریف را قربانی انتخابات داخلی آمریکا کرده است.
این بیانیه می افزاید، حاکمان بحرین از این پس شریک جنایات رژیم صهیونیستی به عنوان منبع تهدید دائمی امنیت در منطقه و جهان اسلام و ریشه دهه‌ها خشونت، کشتار، جنگ، ترور و خونریزی در فلسطین و منطقه خواهند بود.
در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه ایران آمده است، بدون تردید مردم مظلوم  و حق طلب فلسطین و مسلمانان آزاده جهان هرگز عادی سازی روابط با رژیم غاصب و یاغی اسرائیل را نخواهند پذیرفت و این اقدام ننگین در حافظه تاریخی ملت مظلوم و ستمدیده  فلسطین و ملتهای آزاده جهان تا ابد باقی خواهد ماند.
وزارت امور خارجه ایران همچنین با هشدار به هرگونه ایجاد ناامنی رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج‌فارس تاکید کرد، مسئولیت تمامی عواقب هرگونه اقدامی در این ارتباط، متوجه دولت بحرین و دیگر دولتهای همراه است.
درحالی که هنوز یک ماه از اعلام توافق عادی سازی روابط  بین رژیم صهیونیستی و امارات نگذشته است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا یازدهم سپتامبر از عادی سازی روابط بین بحرین و رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد، بحرین و اسرائیل بر سر عادی سازی کامل روابط  به توافق رسیده‌اند.

کلیدواژه