سنبله 25, 1399 08:22 Asia/Kabul
  • استقبال گروسی از همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از برگزاری نشست شورای حکام، از همکاری ایران با این نهاد بین المللی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «رافائل گروسی» ،روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری بعد از برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به سئوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا ایران همکاری‌های لازم را با این نهاد بین‌المللی انجام داده است پاسخ مثبت داد.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این کنفرانس خبری به موافقت ایران به اعطای دسترسی به آژانس به 2 سایت در این کشور را تحول مثبتی دانست. 

گروسی در این کنفرانس خبری درباره مدت زمان تحلیل نمونه ‌برداری‌ های محیطی انجام ‌شده از نخستین مکانی در ایران که آژانس بین المللی انرژی اتمی به آن دسترسی داشته است، گفت: قادر به ارائه برآورد زمانی دقیق در این خصوص نیست اما این موضوع کمتر از دو تا سه ماه زمان نخواهد برد.

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، 5 سنبه در پایان سفر دو روزه گروسی به تهران و انجام مذاکرات با مقامات ایرانی، بیانیه مشترکی صادر کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است: ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده و فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد.

شورای حکام آژانس روز دوشنبه جلسه ماه سپتامبر خود را با دستورکارهای متعدد از جمله ایران، برجام و مسائل پادمانی در منطقه غرب آسیا برگزار کرد.

 

کلیدواژه