بحرین و امارات؛ مسئول هرگونه ناامنی رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس
(last modified 1399-06-25T11:39:30+00:00 )
سنبله 25, 1399 16:09 Asia/Kabul
  • بحرین و امارات؛ مسئول هرگونه ناامنی رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس

سخنگوی دولت ایران با هشدار به ایجاد هرگونه ناامنی رژیم صهیونیستی در خلیج فارس، مسوولیت تمامی عواقب این اقدامات را متوجه دولت بحرین، امارات و هر دولتی دانست که پای رژیم اسرائیل را به منطقه باز کرده است.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز سه شنبه در نشست خبری با تاکید بر اینکه تهران هر تحرکی در جهت رسمی کردن روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را یک خطای راهبردی بزرگ می‌داند، گفت: البته این‌گونه اقدامات موجب افزایش بینش مسلمانان منطقه درباره اهداف شوم افرادی که تَن به این قراردادها می‌دهند، خواهد شد.

ربیعی با بیان اینکه عادی‌سازی روابط با رژیم کودک‌کش صهیونیستی کمکی به صلح و ثبات منطقه نمی‌کند، افزود: کشورهایی که به دنبال سازش با صهیونیست‌ها هستند باید تمام مسوولیت عواقب آن را هم به عهده بگیرند.سخنگوی دولت ایران تصریح کرد: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که با فشار آمریکا صورت می‌گیرد، نه به نفع مردم منطقه بلکه به نفع ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» است.

ربیعی در ادامه با اشاره به گزارش یک نشریه آمریکایی مبنی بر تلاش ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی، با رد این ادعا گفت: این سنت آمریکایی‌ها و رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا است که به جز بهم ریختن آرامش منطقه و مردم دنیا، کار دیگری ندارند.سخنگوی دولت ایران با توصیه به آمریکایی‌ها برای اجتناب از ماجراجویی‌های جدید در منطقه غرب آسیا تاکید کرد: ایجاد ناامنی مجدد در منطقه برای به دست آوردن کرسی ریاست جمهوری امری نابخشودنی و خیانت به بشریت است.  ربیعی ابراز امیدواری کرد: آمریکایی‌ها خطای راهبردی جدیدی صورت ندهند چرا که در صورت هر گونه خطایی، مقاومت ایران پاسخ محکمی به اقدامات مخرب آن‌ها خواهد داد.

کلیدواژه