سنبله 26, 1399 08:11 Asia/Kabul
  • تمجید سازمان ملل از تلاش های ایران در مبارزه با مواد مخدر

مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه در دیدار "محسن بهاروند" معاون حقوقی و بین المللی وزیر خارجه ایران در وین، اقدامات گسترده جمهوری اسلامی ایران در حوزه مقابله با مواد مخدر و جرائم مرتبط با آن را تحسین کرد.

به گزارش ایرنا، "غدا والی" با اعلام آمادگی سازمان ملل برای تقویت همکاری‌های مشترک با ایران در جهت مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان اظهار داشت: ایران، کشور مهمی برای دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل است و اقدامات گسترده‌ای در حوزه مقابله با مواد مخدر و جرائم مرتبط با آن انجام داده است.

"محسن بهاروند" نیز در این دیدار با اشاره به خسارات مالی و انسانی ایران در مسیر مبارزه با مواد مخدر، خواستار توجه جدی‌تر جامعه جهانی و دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل با معضل موادمخدر و تقویت ظرفیت‌ها و منابع حمایتی از کشورهایی نظیر ایران شد. 

معاون حقوقی و بین المللی وزیر خارجه ایران همچنین با انتقاد از تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه، از تاثیر این تحریم ها بر ظرفیت‌های مقابله با موادمخدر سخن گفت و خواستار انجام تلاش‌ها برای برداشتن چنین تحریم‌های ظالمانه‌ای شد.

"بهاروند" در این دیدار به پدیده قاچاق انسان نیز پرداخت و پیشنهاد کرد تا تلاش مشترک سه جانبه‌ای بین ایران، افغانستان و دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل، از جمله با هدف تقویت پاسگاه‌ها و پلیس مرزی صورت گیرد.

"محسن بهاروند" به برنامه های قوای سه گانه ایران برای مبارزه با جرم و فساد هم اشاره کرد و افزود: اعاده اموال ناشی از فساد یا سرقت توسط مجرمانی که از ایران فرار کرده و ‌در بهشت امن کشورهای غربی حضور دارند، موضوعی است که باید مورد توجه جدی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل قرار گیرد.

کلیدواژه