روحانی انتخاب سوگا یوشیهیده به سمت نخست‌وزیری ژاپن را تبریک گفت
(last modified 1399-06-27T07:52:01+00:00 )
سنبله 27, 1399 12:22 Asia/Kabul
  • روحانی انتخاب سوگا یوشیهیده به سمت نخست‌وزیری ژاپن را تبریک گفت

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با تبریک انتخاب "سوگا یوشیهیده" به عنوان نخست وزیر ژاپن، ابراز امیدواری کرد، روابط دوستانه ایران و ژاپن و همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری، بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش ایرنا،«حسن روحانی»رییس جمهوری ایران روز پنج شنبه در پیامی به «سوگا یوشیهیده»  ضمن تبریک انتخاب وی به عنوان نخست‌وزیر ژاپن و با قدردانی از «آبه شینزو» نخست وزیر سابق ژاپن عنوان کرد: رایزنی‌های مستمر مقامات جمهوری اسلامی ایران و ژاپن به ویژه در سال ۲۰۱۹ میلادی به مناسبت نودمین سالگرد برقراری روابط سیاسی که با بازدید متقابل سران دو کشور از پایتخت‌های یکدیگر مصادف شد، فصل نوینی را برای گسترش هر چه بیشتر روابط در تمامی زمینه‌های مورد علاقه دو کشور گشود.

روحانی با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره کمک به پیشبرد صلح و امنیت، احترام و پایبندی متقابل به تعهدات و توافقات بین‌المللی بوده است تصریح کرد: بر همین اساس امیدوارم رایزنی‌ها و تشریک مساعی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن همچون گذشته در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه یابد.

«یوشیهیده سوگا» روز دوشنبه به عنوان رهبر حزب لیبرال دموکرات ژاپن ( حزب حاکم ) و روز چهارشنبه با رای پارلمان نخست وزیر ژاپن شد.

کلیدواژه