سنبله 28, 1399 17:30 Asia/Kabul
  • تاکید بر گسترش همکاری های فناورانه ایران و روسیه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس آکادمی علوم روسیه بر گسترش همکاری های فناورانه تاکید کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «سورنا ستاری»معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت و گویی مجازی با «الکساندر سرگی‌یف» رئیس آکادمی علوم روسیه  Alexander Sergeyev با بیان اینکه دو کشور در حوزه دیپلماتیک روابط گسترده و عمیقی دارند و لازم است در حوزه علم و فناوری نیز این عمق و توسعه یافتگی روابط محقق شود، گفت: زمینه توسعه همکاری‌های مشترک علمی و فناورانه به ویژه در حوزه فناوری‌های پیشرفته دارویی با روسیه فراهم و هموار است.
ستاری با اشاره به توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگاه‌های ایران در حوزه تولید دارو و واکسن گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا،تهران آماده همکاری با مسکو در پروژه‌های مهم و شاخص در زمینه مقابله با کرونا است.
رئیس آکادمی علوم روسیه نیز با بیان این‌که انستیتوهای علمی روسیه آماده همکاری‌های علمی با ایران هستند، گفت: ایران و روسیه می‌توانند در حوزه‌های گوناگونی از جمله زیست‌فناوری، مواد معدنی و اکولوژی دریای خزر و همچنین دارو، بیماری های واگیر و دیگر حوزه‌های فناوری همکاری کنند.
«کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه هم با بیان اینکه سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو آماده همکاری با موسسات علمی و فناوری روسیه است، گفت: ایران ظرفیت های خوبی در حوزه دارویی دارد و می تواند به عنوان مرکز منطقه ای توسعه فناوری های دارو و واکسن قرار بگیرد.

کلیدواژه