تجارب ارزنده دفاع مقدس؛ پاسخگوی نیاز راهبردی و مقدمه‌ای برای فروپاشی رژیم صهیونیستی
(last modified 1399-06-29T11:07:58+00:00 )
سنبله 29, 1399 15:37 Asia/Kabul
  • تجارب ارزنده دفاع مقدس؛ پاسخگوی نیاز راهبردی و مقدمه‌ای برای فروپاشی رژیم صهیونیستی
    تجارب ارزنده دفاع مقدس؛ پاسخگوی نیاز راهبردی و مقدمه‌ای برای فروپاشی رژیم صهیونیستی

ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران، تجارب ارزنده هشت سال دفاع مقدس را پاسخگوی نیاز راهبردی کشور برای ارتقای بازدارندگی و مقدمه‌ای برای فروپاشی رژیم جعلی صهیونیستی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران روز شنبه در بیانیه‌ای با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اعلام کرد، جاری بودن روح مقاومت در پیکره جامعه، همواره انقلاب اسلامی را در مواجهه با چالش‌ها، بحران‌ها و مشکلات تحمیلی به ویژه در عرصه تحریم‌ها و تهدید‌های استکباری به سلامت عبور داده و ایران را به سطح بالایی از بازدارندگی دفاعی رسانیده و خواب خوش را از چشم استکبار جهانی و نظام سلطه ربوده است.

در این بیانیه تاکید شده است، تجارب ارزشمند دفاع مقدس به مثابه یک نیاز راهبردی برای جامعه، نسل‌های آینده و ملت‌های آزاده جهان، آمادگی‌های دفاعی، هوشیاری و مقاومت امت را در برابر دشمنان مستکبر جهان تحکیم می‌بخشد و دستیابی به فروپاشی رژیم جعلی صهیونیستی و نظام سلطه را تسهیل می‌ کند.

این بیانیه می افزاید، دشمنان ایران اسلامی با محوریت آمریکا با نقض فاحش قطعنامه‌ها و حقوق بین‌الملل، با تمرکز بر تحریم‌های ظالمانه، جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای، جنگ فرهنگی و عملیات روانی گسترده در صدد ایجاد تفرقه، ناامیدی و عدول ملت ایران از آرمان‌های انقلاب اسلامی و منافع ملی خود بر آمده است که باید با افزایش اقتدار دفاعی، اتکا به ظرفیت‌های داخلی و تحکیم وحدت و همبستگی ملی در برابر تهدید‌های دشمنان ایستادگی کرد و توطئه‌های آنان را در عرصه‌های مختلف خنثی کرد.

31 شهریور ماه در تقویم مناسبت‎های ایران آغاز هفته دفاع مقدس است.

ارتش متجاوز رژیم صدام (دیکتاتور معدوم عراق) 31 شهریور سال 1359 (سپتامبر 1980) با این تصور که در مدت یک هفته تهران را فتح خواهد کرد، تهاجم گسترده‌ای را با به کارگیری انواع جنگ افزارها به ایران آغاز کرد.

 

کلیدواژه