سنبله 30, 1399 08:14 Asia/Kabul
  • ادعای وزیر امورخارجه آمریکا در مورد بازگشت تحریم های ضد ایرانی
    ادعای وزیر امورخارجه آمریکا در مورد بازگشت تحریم های ضد ایرانی

باوجود مخالفت دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل، وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد تحریم های ضد ایرانی احیا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس،  «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد:  تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شدند.

پمپئو در ادامه  رویکرد متناقض مقامات آمریکایی گفت : آمریکا همچنان که در حال بازگرداندن تحریم‌ها با هدف اعمال فشار اقتصادی بر ایران می باشد، خواستار راهکار دیپلماتیک جدید است.

ادعای آمریکا، در اجرایی شدن  بازگشت تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با واکنش مقام‌های مختلف جهانی مواجه شد.

نمایندگی فرانسه در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تحریم‌های بین‌المللی بر ایران همچنان لغو شده باقی می‌مانند.

در این بیانیه آمده است: فرانسه، آلمان و بریتانیا بر اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران متعهد می‌مانند. 

نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز با انتقاد از این اقدام آمریکا، اعلام کرد  آمریکا  بدین شکل به خودش توهین می‌کند و لجوجانه با دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل مخالفت می‌کند.

ادعاهای مقامات ارشد آمریکایی در خصوص ایران در حالی مطرح می‌شود که  تحریم‌ها وقفه‌ای در مسیر  ایران، ایجاد نکرده و واشنگتن به اهداف اصلی خود در این‌باره نرسیده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا وعده داده بود که با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر»  مجاب خواهد کرد.

با گذشت بیش از 2 سال، دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و در آستانه انتخابات ریاست‌ جمهوری نوامبر 2020 با انتقادات گسترده  گروه‌های مختلف در آمریکا  مواجه شده  است.

 

کلیدواژه