سنبله 30, 1399 09:25 Asia/Kabul
  • مخالفت سازمان ملل با ادعای آمریکا درباره بازگشت تحریم ها علیه ایران
    مخالفت سازمان ملل با ادعای آمریکا درباره بازگشت تحریم ها علیه ایران

دبیرکل سازمان ملل متحد، با موضعگیری و ادعای آمریکا درباره بازگشت تحریم ها علیه ایران مخالفت کرد.

به گزرش رویترز، «آنتونیو گوترش»  دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت  این سازمان اعلام کرد که به دلیل نبود قطعیت در خصوص صحت ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، هیچ اقدامی در این باره نمی توان انجام داد.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد، تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شدند.

نمایندگی فرانسه در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تحریم‌های بین‌المللی بر ایران همچنان لغو شده باقی می‌مانند و فرانسه، آلمان و بریتانیا به اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران متعهد می‌مانند. 

نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز با انتقاد از این اقدام آمریکا، اعلام کرد،  آمریکا بدین شکل به خودش توهین می‌کند و لجوجانه با دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل مخالفت می‌کند.

ادعاهای مقامات ارشد آمریکایی در خصوص ایران در حالی مطرح می‌شود که  تحریم‌ها وقفه‌ای در مسیر  ایران، ایجاد نکرده و واشنگتن به اهداف اصلی خود در این‌باره نرسیده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا وعده داده بود که با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر»  مجاب خواهد کرد.

با گذشت بیش از 2 سال، دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و در آستانه انتخابات ریاست‌ جمهوری نوامبر 2020 با انتقادات گسترده  گروه‌های مختلف در آمریکا  مواجه شده  است.

کلیدواژه