سنبله 30, 1399 12:28 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: آمریکا به جامعه جهانی و به تعهدات خود بازگردد
    خطیب زاده: آمریکا به جامعه جهانی و به تعهدات خود بازگردد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت، آمریکا اگر دست از یاغی گری و سرکشی بردارد، جامعه جهانی این کشور را خواهد پذیرفت.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه در نشست خبری، درباره اقدام یکجانبه آمریکا و ادعای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران اظهار کرد، جهان با اقدامات آمریکا جزء ناامنی، جنگ، خشونت و خونریزی  چیزی ندیده و میراث شوم حضور ایالات متحده در مناطق مختلف به ویژه غرب آسیا، چیزی جز میراث شکست خورده و خانمان برانداز برای ملل منطقه نبوده است.

خطیب زاده با بیان اینکه مقامات آمریکا از جمله وزیر امور خارجه این کشور دنبال یک گردن کشی دیگر هستند تصریح کرد، تلخ ترین روزها و ساعات برای ایالات متحده در حال رقم خوردن است و انتخاب آمریکا این بود که در طرف اشتباه تاریخ بایستد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین با اشاره به انزوای آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد، اینکه آمریکا در مرکز ادعایی قدرت خود، اینچنین منزوی شود، نشان می دهد چقدر قدرت ایالات متحده پوشالی است.

خطیب زاده با بیان اینکه آمریکا باید این پیام را گرفته باشد که جهان در حال تغییر است افزود، به دلیل سیاست های کوته بینانه ترامپ و شرکایش، اولین قربانی خود ایالات متحده خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه که دوران راهزنی‌ها تمام شده است و آمریکا باید دست از راهزنی هوایی، دریایی و زمینی بردارد گفت، هر اقدامی که ناقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و ناقض قوانین و مقررات بین المللی باشد با جدیت و بدون لحظه ای تردید پاسخ داده می شود.

 

کلیدواژه