سنبله 30, 1399 17:52 Asia/Kabul
  • روحانی: آمریکا بخواهد قلدری کند با پاسخ قاطع ایران مواجه می‌شود
    روحانی: آمریکا بخواهد قلدری کند با پاسخ قاطع ایران مواجه می‌شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه فشار حداکثری ‌آمریکا در بخش سیاسی و حقوقی به انزوای حداکثری واشنگتن تبدیل شده است، گفت: اگر ایالات متحده بخواهد قلدری کند با پاسخ قاطع ایران مواجه می‌شود.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه تهران زیر بار قلدری آمریکا نرفته و نخواهد رفت، خاطرنشان کرد: با شکست قطعی تلاش‌های آمریکا در تحمیل تحریم‌های شورای امنیت بر ایران، 20 سپتامبر 2020 (30 سنبله1399) روزی به یاد ماندنی در تاریخ دیپلماسی جمهوری اسلامی است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد، تمام تحریم‌های سازمان ملل از جمله تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است.

رئیس جمهوری ایران یادآور شد: با رد درخواست غیرحقوقی و ناصحیح آمریکا از سوی اکثریت قاطع قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت، دیگر از این به بعد حرف زدن آمریکا جز یاغی‌گری معنای دیگری نخواهد داشت.

روحانی با اشاره به اینکه ادعای آمریکا برای استفاده از مکانیزم ماشه نیز حرف نامعقولی بود که برای هیچ‌کس در دنیا قابل پذیرش نبود، گفت: اقدام شورای امنیت در بی‌اعتنایی به تقاضا و نامه آمریکا، بهترین شیوه‌ای بود که این سازمان می‌توانست در برابر ایالات متحده انجام دهد.

رئیس جمهوری ایران در ادامه با قدردانی از همه اعضای شورای امنیت که در یک ماه گذشته در برابر درخواست غیرقانونی آمریکا ایستادگی کردند، تصریح کرد: در صورتی که اعضای برجام به همه اصولی که در این توافق متعهد شدند، عمل کنند ایران به تعهدات برجامی خود برمی‌گردد.

روحانی با بیان اینکه باید ضمن احترام به حقوق ملت ایران با زبان تکریم با آن‌ها سخن گفت، تاکید کرد: هرکس بخواهد با قلدری با مردم ایران مواجه شود، پایان آن راه، قطعاً شکست خواهد بود و پاسخی نخواهد گرفت.

کلیدواژه