ایران: عربستان پایگاه گروه های تروریستی تکفیری و حامی مالی آنها در منطقه است
(last modified 1399-07-03T07:03:17+00:00 )
میزان 03, 1399 11:33 Asia/Kabul
  • ایران: عربستان پایگاه گروه های تروریستی تکفیری و حامی مالی آنها در منطقه است
    ایران: عربستان پایگاه گروه های تروریستی تکفیری و حامی مالی آنها در منطقه است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: عربستان سعودی پایگاه و خاستگاه تفکرات گروه های تروریستی تکفیری و حامی اصلی مالی و لجستیکی تروریسم در منطقه است.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز پنج شنبه در پاسخ به پریشان گویی‌های اخیر پادشاه سعودی درباره ایران، با مردود دانستن اتهامات واهی وارده افزود: عربستان سعودی سالهاست برای گریز از واقعیت‌ها و پاسخگو نبودن به جنایت های خود، سیاست فرافکنی و دگرگون نشان دادن حقایق را در دستور کار خود قرار داده است تا شاید امروز را به فردا برساند. 
خطیب زاده تصریح کرد: حمایت و همسویی رژیم سعودی با آمریکا در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری ضد ایران، تلاش برای توسعه مراودات با رژیم غاصب صهیونیستی و باج دادن های میلیارد دلاری به دیگران آن‌هم از جیب مردم آن کشور، نه تنها نتیجه‌ای برای آنان نداشته بلکه عربستان را به موجودی حقیر در میان کشورهای عربی تبدیل کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: شکست های مستمر میدانی و سیاسی در یمن، عربستان را به هذیان گویی واداشته و سران رژیم آل سعود می خواهند با ایراد اتهام به سایر کشورها از زیر بار مسئولیت جنایات جنگی خود ضد زنان و کودکان یمنی فرار کنند.
خطیب زاده افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای رویکرد مسئولانه خود در منطقه، بارها خطاهای محاسباتی سعودی‌ها را که هزینه‌های گزافی به منطقه تحمیل ‌کرده به جهانیان گوشزد کرده و همچنان براساس سیاست اصولی خود بر تقویت روندهای دیپلماتیک و گفت و گو محور در منطقه و توسعه مناسبات با کلیه همسایگان تاکید دارد.
«سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایران را به اتخاذ سیاست‌های تنش‌زا و مخرب در منطقه غرب آسیا و دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد.

کلیدواژه