میزان 05, 1399 19:16 Asia/Kabul
  • تولید نخستین شمش فوق سنگین فولاد ایران
    تولید نخستین شمش فوق سنگین فولاد ایران

نخستین شمش فولادی فوق سنگین ایران در مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اِسفَرایِن Esfarāyen تولید و نیاز صنایع بزرگ کشور به واردات این محصول راهبردی برطرف شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «محمود نظام دوست» مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین گفت: تولید این محصول به روش ریخته‌گری دوپاتیله با به کارگیری دانش روز فولادسازی و تکیه ‌بر توان علمی و تجربی کارشناسان توانمند و مجرب داخلی با موفقیت انجام شد.

نظام دوست افزود: با توجه به وزن بالای محصول نهایی، شمش اولیه برای تولید این محصول 110 تُن انتخاب شده که از لحاظ وزنی این شمش، بزرگترین شمش آلیاژی تولید شده در تاریخ فولادسازی ایران است.

مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین با بیان اینکه تمامی مراحل ساخت و طراحی قالب چدنی توسط کارشناسان و مهندسان توانمند این مجتمع صنعتی انجام‌ شده است، یادآور شد: تولید این شمش، نقطه عطفی در صنعت فولادسازی و شمش‌ریزی قطعات سنگین در کشور است و نیاز صنایع بزرگ کشور به واردات محصولات راهبردی در صنایع مختلف به خصوص در شرایط تحریم موجود، را برطرف کرده و از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری خواهد کرد.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت‌های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات فولاد آلیاژی در منطقه غرب آسیا است که امکان ساخت بیش از 140 گرید فولاد آلیاژی را دارد.

 

کلیدواژه