عراقچی: باید آمریکا را مجبور به ادای وظایفش کنیم
(last modified 1395-07-26T04:22:38+00:00 )
میزان 26, 1395 08:52 Asia/Kabul
  • عراقچی: باید آمریکا را مجبور به ادای وظایفش کنیم

"سید عباس عراقچی" رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: امریکایی ها هیچ گاه با حسن نیت عمل نمی کنند و باید به آنها تحمیل کنیم که وظایف خود را به درستی عمل کنند.

"سید عباس عراقچی" ، رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام، شامگاه یکشنبه در گفتگوی تلفنی با خبر 21 شبکه یک تلویزیون ایران در واکنش به اظهارات " جان کری" وزیر خارجه آمریکا، گفت: سیاست‌های منطقه‌ای ایران ربطی به توافق هسته‌ای ندارد.طرف آمریکایی این را به خوبی می داند و از دید ما اظهارات جان کری فقط بهانه ای برای شانه خالی کردن از اجرای تعهدات آمریکا در برجام است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،عراقچی در خصوص ادعای جان کری مبنی بر تاثیر مواضع ایران در قبال سوریه و حزب الله بر برجام افزود: در جریان مذاکرات آنها قبول کردند که در اجرای برجام اخلال ایجاد نکنند و باید بر تعهدات برجام پایبند باشند.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام خاطرنشان کرد:ما در طول مذاکرات به طور روشن گفتیم که مسائل امنیتی ،منطقه ای ،دفاعی،موشکی و اصول و عقاید انقلاب اسلامی قابل مذاکره نیست.

وی گفت: در مذاکرات برجام با توجه به سوابق امریکایی ها ما پیش بینی می کردیم که با بد عهدی هایی مواجه شویم.

عراقچی تاکید کرد آنها در برجام قبول کردند که از هرگونه اقدامی که در عادی سازی تجارت با ایران و در روابط اقتصادی و بانکی معمولی با ایران اخلال ایجاد کند، خودداری کنند و هیچگونه اخلالی در اجرای موفقیت آمیز برجام انجام ندهند و این جزو تعهدات آنهاست که اجرای موفق برجام را تضمین کنند.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه ایران در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها هیچگاه با حسن نیت به تعهدات خودشان عمل نمی کنند، این شناختی است که ما از رفتار آنها داریم باید به آنها فشار وارد کرد تا تعهدات خود را درست انجام دهند.

کلیدواژه