میزان 08, 1399 18:11 Asia/Kabul
  •  ربیعی: اختلاف جمهوری آذربایجان و ارمنستان راه حلِ صلح‌آمیز دارد

سخنگوی دولت ایران با بیان اینکه اختلاف جمهوری آذربایجان و ارمنستان راه‌حلِ صلح‌آمیز دارد، گفت: ایران، ترکیه و روسیه می‌توانند در جهت حل مسالمت‌آمیز اختلافات باکو و ایروان براساس قطعنامه‌های سازمان ملل کمک کنند.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز سه شنبه در نشست خبری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی آماده کمک به برقراری صلح پایدار در منطقه است، تصریح کرد: جمهوری آذربایجان و ارمنستان با تکیه بر اشتراکات فرهنگی خود می‌توانند راهی صلح‌آمیز برای بحران کنونی بیابند.

ربیعی همچنین در پاسخ به سوالی درباره عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی با اسرائیل و احتمال بروز درگیری در منطقه اظهار کرد: بیش از 15 سال است که ارتباطات تنگاتنگ امنیتی میان برخی کشورهای عربی با رژیم اسرائیل برقرار بوده و این اقدام تلاش تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.  

سخنگوی دولت ایران با بیان اینکه هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است، تصریح کرد: شکستن قبح عادی‌سازی روابط نزد افکارعمومی، اتفاقی بوده که رخ داده و آمریکا برای علنی کردن این روابط پنهانی فشار آورده است که البته افکارعمومی کشورهای عربی در میان‌مدت علیه حاکمان آن عمل خواهد کرد.

ربیعی با بیان اینکه عادی‌سازی روابط رژیم اسرائیل با برخی از کشورها تاثیری در امنیت ملی ایران ندارد، خاطرنشان کرد: امنیت برخی کشورهای عربی به واسطه مداخلات اسرائیل در امور داخلی و خارجی‌شان به خطر می‌افتد.

کلیدواژه