میزان 09, 1399 13:24 Asia/Kabul
  • درخواست ایران درخصوص حل مسالمت آمیز اختلافات باکو و ایروان
    درخواست ایران درخصوص حل مسالمت آمیز اختلافات باکو و ایروان

سفیر ایران در باکو بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و مخالفت با اشغالگری و ضرورت حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات میان باکو و ایروان در چارچوب قواعد بین المللی تاکید کرد.

به گزارش رسانه ای سفارت ایران در باکو ، «سید عباس موسوی» در نشست وزرای کشاورزی ایران و آذربایجان ضمن تسلیت به مردم جمهوری آذربایجان به خاطر جان باختن جمعی از شهروندان غیرنظامی این کشور در درگیری های اخیر با ارمنستان، تلاش های اشخاص ثالث و محافل خاص برای شایعه پراکنی و انتشار اخبار کذب با هدف مخدوش کردن روابط دوستانه و برادرانه ایران و جمهوری آذربایجان را محکوم کرد.

 در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، همچنین راه های توسعه همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف کشاورزی میان وزرای کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مورد بررسی قرار گرفت.

دور جدید درگیری ها از صبح یکشنبه بین ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ آغاز شده و تاکنون شماری از نیروهای طرفین در این درگیریها کشته یا زخمی شده‌اند.

مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که برسر منطقه قره باغ در سال 1988 آغاز و در سال 1991 به درگیری نظامی تبدیل شد، بار دیگر با مداخلات برخی کشورهای خارجی تشدید شده است.

کلیدواژه