بازرسی آژانس اتمی از دومین مکان در ایران مطابق با توافق با تهران
(last modified 1399-07-09T11:32:31+00:00 )
میزان 09, 1399 16:02 Asia/Kabul
  • بازرسی آژانس اتمی از دومین مکان در ایران مطابق با توافق با تهران
    بازرسی آژانس اتمی از دومین مکان در ایران مطابق با توافق با تهران

آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در ارتباط با برنامه هسته ای ایران از دومین مکان مورد نظر در این کشور، طبق توافق قبلی با تهران بازرسی کرد.

به گزارش رویترز، آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه در بیانیه ‌ای اعلام کرد بازرسان این آژانس طبق توافقی که ماه اوت با جمهوری اسلامی ایران حاصل شد، در دومین مکان مورد نظر در این کشور حضور پیدا کرده‌ اند.

در این بیانیه آمده است: آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی به عنوان بخشی از توافق با ایران برای حل مسائل اجرایی پادمان، دسترسی‌ های تکمیلی به دومین مکان در این کشور در هفته کنونی انجام داده و نمونه ‌های محیطی برداشت کرد.

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز 5 سنبله 1399 در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» مدیر کل این نهاد به تهران و انجام مذاکرات با مقامات ایرانی، بیانیه مشترکی صادر کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است: ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده و فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین تاکید شد: براساس تجزیه و تحلیل اطلاعاتِ در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی، این نهاد هیچ سؤال دیگری از ایران و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده‌اند، ندارد.

 

کلیدواژه