روحانی: هرگونه دخالت خارجی در مناقشه باکو و ایروان اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند
(last modified 1399-07-09T12:08:41+00:00 )
میزان 09, 1399 16:38 Asia/Kabul
  • روحانی: هرگونه دخالت خارجی در مناقشه باکو و ایروان اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند
    روحانی: هرگونه دخالت خارجی در مناقشه باکو و ایروان اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی از تحولات اخیر منطقه ناشی از مناقشه و درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، هرگونه دخالت خارجی در این ماجرا را موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع دانست.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با تاکید بر اهمیت صلح، ثبات و امنیت در منطقه، افزود: منطقه غرب آسیا توان بی‌ثباتی و جنگ جدید را ندارد.
روحانی با اشاره به اختلافات دیرینه ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مسئله قره باغ و اینکه باید برای حل و فصل اختلافات در این زمینه در چارچوب مقررات بین‌المللی و تمامیت ارضی راه حلی یافت شود، تصریح کرد: توقف این درگیری‌ها برای ایران مهم است و تهران انتظار دارد، ارمنستان و جمهوری آذربایجان با درایت و خویشتنداری در این مسیر گام بردارند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه جنگ راه‌حل برطرف کردن مشکلات و تنش ها و اختلافات نیست، گفت: هرگونه دخالت خارجی در این ماجرا نه تنها به حل و فصل مشکل کمک نخواهد کرد بلکه درگیری‌ها و تنش ها را طولانی تر و اوضاع را پیچیده‌تر می کند.
روحانی همچنین با اشاره به اهمیت و سابقه طولانی روابط ایران با جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آمادگی تهران را برای ایفای هرگونه نقش سازنده که مورد نظر دو کشور دوست و همسایه باشد، اعلام کرد.
«نیکول پاشینیان» نیز با اشاره به تحولات اخیر ناشی از درگیری‌های نظامی ارمنستان با جمهوری آذربایجان، هرگونه تنش و درگیری را به زیان همه کشورهای منطقه دانست و از هرگونه ابتکار عملی برای توقف خشونت‌ها استقبال کرد.
نخست وزیر ارمنستان همچنین از هرگونه مداخله خارجی در مسئله اختلافات ارمنستان با جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کرد.

 

کلیدواژه