میزان 12, 1399 09:39 Asia/Kabul
  • اقدامات دیپلماتیک و حقوقی ایران برای پیگیری عاملان ترور شهید سلیمانی

وزارت امور خارجه ایران در اطلاعیه ای اقدامات دیپلماتیک و حقوقی انجام شده برای پیگیری عاملان ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

وزارت امور خارجه ایران شامگاه جمعه در اطلاعیه ای اعلام کرد، علاوه بر اقدامات دیپلماتیک و حقوقی بین المللی که وزارت امور خارجه ایران ساعاتی پس از ترور شهید سلیمانی آغاز کرد، نیرو‌های امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در حال گردآوری اطلاعات پیرامون جنایتکاران دخیل در این ترور شنیع بوده اند که بخشی از آن‌ها شناسایی شده و برخی به زودی شناسایی خواهند شد.

این اطلاعیه می افزاید، همچنین پرونده قضایی علیه آمران، مباشران و معاونان این جرم در دادسرای تهران تشکیل شده و در حال رسیدگی است؛ بدیهی است پس از تکمیل تحقیقات قضایی و شناسایی افراد باقی مانده، وزارت امور خارجه ایران با همکاری سایر نهاد‌ها مجددا دور جدیدی از فعالیت‌های دیپلماتیک خود که مبتنی بر یک تحقیق قضایی مستدل خواهد بود، آغاز می‌کند.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سوم ژانویه به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

کلیدواژه