هشدار به آذربایجان و ارمنستان؛ هرگونه تعرض به خاک ایران غیرقابل تحمل است
(last modified 1399-07-12T10:56:00+00:00 )
میزان 12, 1399 15:26 Asia/Kabul
  • هشدار به آذربایجان و ارمنستان؛ هرگونه تعرض به خاک ایران غیرقابل تحمل است
    هشدار به آذربایجان و ارمنستان؛ هرگونه تعرض به خاک ایران غیرقابل تحمل است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با هشدار به طرف‌های درگیر در مناقشه قره‌باغ تاکید کرد: هرگونه تعرض از سوی هر یک از طرف‌های درگیر در منطقه به خاک ایران غیرقابل تحمل است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص برخی تعرضات انجام شده به خاک ایران در جریان درگیری‌های اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: تحرکات در مناطق مرزی به طور جدی و با حساسیت تمام از سوی جمهوری اسلامی ایران در حال رصد بوده است.  

خطیب‌زاده در ادامه ضمن اعلام غیرقابل تحمل بودن هر گونه تعرض از سوی طرف‌های درگیر در منطقه به خاک ایران، به همه طرف‌ها در زمینه مراقبت لازم در این خصوص هشدار جدی داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بار دیگر بر لزوم احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، رعایت اصل تعرض نکردن به غیرنظامیان، توقف درگیری‌ها و آغاز گفت‌وگوهای جدی تاکید کرد و آمادگی جمهوری اسلامی برای کمک به نیل به این اهداف را اعلام کرد.

در روزهای اخیر درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان منجر به اصابت تعدادی راکت و موشک‌ طرفین منازعه در تعدادی از روستاها و مناطق همجوار با مرز این دو کشور در ایران و مجروح شدن یک کودک پنج ساله ایرانی شده است. 

 

کلیدواژه