میزان 15, 1399 09:32 Asia/Kabul
  • ولایتی: مناقشه ارمنستان و جمهوری آذربایجان راهکار نظامی ندارد
    ولایتی: مناقشه ارمنستان و جمهوری آذربایجان راهکار نظامی ندارد

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل با اشاره به مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر مسئله قره باغ گفت، این مناقشه راه حل نظامی ندارد.

«علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل در گفت و گو با روزنامه کیهان چاپ تهران که امروز(سه شنبه) منتشر شد، با تاکید بر اینکه مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید از طریق سیاسی حل شود افزود، ایران با هر اقدام نظامی از طرف هر که باشد مخالف است زیرا بازنده جنگ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، مردم هستند.
ولایتی تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی برای میانجی‌گری و صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان دریغ نخواهد کرد.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل همچنین با اشاره به قطعنامه های سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه ارمنستان و جمهوری آذربایجان به مرز‌های بین‌المللی برگردند تصریح کرد، تمامیت ارضی یکی از اصول منشور ملل متحد است و ایران هم به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل به این اصل اصرار دارد.
جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره منطقه قره باغ با یکدیگر اختلاف دارند؛ مناقشه این دو کشور بر سر منطقه قره باغ سال 1988 آغاز شد.
دور جدید این درگیری‌ها از 6 میزان آغاز شد و تاکنون شماری از نیروهای دو طرف کشته و یا زخمی شده اند.

 

کلیدواژه