میزان 15, 1399 17:48 Asia/Kabul
  • اجباری شدن ماسک در پایتخت ایران
    اجباری شدن ماسک در پایتخت ایران

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از اجباری شدن پوشیدن ماسک در تهران خبر داد.

«ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز سه شنبه با اشاره به اجرای اصل اجباری شدن پوشیدن ماسک در تهران، پایتخت ایران، از شنبه آینده گفت: در مورد میزان جریمه کسانی که از ماسک استفاده نکنند و نحوه اعمال آن نیز کارشناسی‌های مختلفی در حال انجام است.
یکی از شایع‌ترین روش‌های انتقال کووید 19 از طریق انتشار قطره‌های آلوده ترشحات تنفسی فرد مبتلا به اطرافیان است که معمولا در هنگام صحبت، سرفه و عطسه اتفاق می‌افتد؛ بنابراین لزوم استفاده درست و صحیح از ماسک به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده از ابتلا به ویروس کرونا بسیار ضروری و مهم است.
براساس اعلام وزارت بهداشت ایران تاکنون حدود 480 هزار نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 27 هزار و 419 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 395 هزار نفر از بیماران هم بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.
تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز به حدود 36 میلیون نفر رسیده است که از این  تعداد دستِ‌کم یک میلیون نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 26 میلیون نفر هم بهبود یافته‌اند.
آمریکا با بیش از 7 میلیون و 600 هزار مبتلا به ویروس کرونا و دست‌ِکم 215 هزار قربانی، بیش‌ترین تعداد مبتلایان و جان‌باختن را به خود اختصاص داده است.

کلیدواژه