میزان 15, 1399 18:05 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای گسترش همکاری رسانه‌ای با روسیه
    آمادگی ایران برای گسترش همکاری رسانه‌ای با روسیه

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به ضرورت همکاری رسانه‌ای تهران و مسکو برای مقابله با توطئه‌های رسانه‌های آمریکایی گفت: ایران آماده گسترش همکاری رسانه‌ای با روسیه است.

سومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه روز سه‌شنبه به دلیل شرایط شیوع کرونا، به‌صورت وبینار و با سخنرانی شماری از مدیران رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران و روسیه برگزار شد.
«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: جهان در حال تغییر و ویروس کرونا ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی جهان را تحت تاثیر قرار داده است.
خطیب زاده با بیان اینکه اخبار جعلی فضای رسانه‌ای ایران و روسیه را تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: در بُعد دیپلماسی عمومی، تصویر دو کشور برای نخبگان مهم است و وزارت امور خارجه ایران آمادگی دارد با همکاری طرف روس برای تعمیق همکاری‌ها تلاش کند.
«کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه نیز در این نشست، نقش کمیته همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور را مهم و تعیین‌کننده دانست و برگزاری منظم جلسات بین اعضای این کمیته را خواستار شد.
جلالی افزود: روابط سیاسی مستحکمی بین تهران و مسکو شکل گرفته است اما باید روابط اقتصادی و فرهنگی هم تقویت شود.
«الکسی ولین» Alexey Volin معاون وزارت توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه هم در ادامه این وبینار از وجود زمینه‌های همکاری رسانه‌ای ایران و روسیه در چارچوب برنامه‌های آموزشی اسپوتنیک و راشاتودی خبر داد و افزود: اواخر ماه اکتبر در آستراخان روسیه نشستی با حضور کشورهای منطقه برگزار می‌شود که از ایران هم برای شرکت در آن دعوت می‌شود.
در پایان این نشست صحبت‌های دو طرف برای تفاهم در 41 بند تجمیع و پیشنهاداتی برای همکاری‌های دو جانبه رسانه‌های ایرانی و روسی مطرح شد.

کلیدواژه