میزان 16, 1399 11:30 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ایران در تأمین امنیت ملی با هیچ طرفی تعارف ندارد
    امیرعبداللهیان: ایران در تأمین امنیت ملی با هیچ طرفی تعارف ندارد

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل با بیان اینکه ادامه جنگ در منطقه قفقاز موجب ناامنی و بی‌ثباتی خواهد شد، گفت: ایران در تأمین حداکثری امنیت ملی خود با هیچ طرفی تعارف ندارد.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین‌الملل روز گذشته (سه شنبه) در دیدار «آرتاشس تومانیان» Artashes Toumanian سفیر ارمنستان در تهران با ابراز نگرانی از درگیری‌ نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان خاطرنشان کرد، ادامه این درگیری، هیچ دستاوردی جز مداخله طرف‌های ثالث و احتمالا قدرت‌های بزرگ دارای منافع نامشروع و گسترش جنگ در منطقه نخواهد داشت.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران به دقت اوضاع را زیر نظر داشته و در تأمین حداکثری امنیت ملی ایران با هیچ طرفی تعارف ندارد.

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین‌الملل همچنین با اشاره به ظرفیت همکاری‌های پارلمانی برای برقراری صلح و آرامش در منطقه ابراز امیدواری کرد، مناقشه قره باغ هر چه سریع‌تر پایان یابد تا ارمنستان  و جمهوری آذربایجان بتوانند در فضایی آرام و توأم با صلح و دوستی روابط فیمابین را گسترش داده و موجبات رونق اقتصادی و اجتماعی مردم دو کشور را فراهم کنند.

سفیر ارمنستان در تهران نیز با بیان اینکه توسعه مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران برای ایروان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران برای کمک به صلح و امنیت در منطقه قدردانی کرد.

«آرتاشس تومانیان» با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی ارمنستان بر تقویت و تحکیم تبادلات پارلمانی میان دو کشور تاکید کرد.

سفیر ارمنستان در این دیدار گزارشی از تحولات میدانی قره باغ ارائه کرد.

کلیدواژه