میزان 19, 1399 15:17 Asia/Kabul
  • محکومیت لایحه پیشنهادی ضد اسلامی دولت فرانسه از سوی حوزه علمیه قم
    محکومیت لایحه پیشنهادی ضد اسلامی دولت فرانسه از سوی حوزه علمیه قم

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، لایحه پیشنهادی دولت فرانسه برای محدودسازی فعالیت‌های اسلامی در این کشور را محکوم کرد.

«امانوئل مکرون» رئیس ‌جمهوری فرانسه اخیراً در ادامه سیاست‌های اسلام‌ستیزانه در این کشور از لایحه ضد اسلامی رونمایی کرد و مدعی شد، هدف او از ارائه این لایحه مبارزه با افراط‌ گرایی و تفرقه است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز شنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد: سخنان اسلام ستیزانه اخیر رئیس‌جمهوری فرانسه، مغرضانه و مملو از وارونه‌سازی‌ها از واقعیت و تحریف دین مبین اسلام با سیاست نفرت پراکنی است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن هرگونه اقدام دین‌ستیزانه و ضد اسلامی، جوامع غربی را به بازگشت به مذهب و معنویت دعوت کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اسلام آمریکایی، مولود اندیشکده‌های صهیونیستی که با دلار‌ها و یورو‌های اهدایی دولت‌های غربی و وابستگانش تئوریزه شده و اکنون به‌عنوان چهره حقیقی اسلام در رسانه‌های استکباری معرفی می‌شوند، امروز منشأ حقیقی افراط‌گرایی در کشور‌های اروپایی است.

در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه تلاش فرانسه برای حذف، طرد و یا حتی تغییر و تعدیل اندیشه‌های اسلامی ناکام خواهد ماند، خاطرنشان شده است: جوانان حقیقت‌جو، اسلام را به‌دور از کلیشه‌ها و تصویرسازی‌ها جستجو خواهند کرد و حقیقت آن را خواهند شناخت.

این بیانیه، معیار‌های دوگانه‌ی غرب در برخورد با تروریسم و افراط‌گرایی را ریشه اصلی مشکلات عنوان کرد و یادآور شد: دولتی که مست از بوی دلار‌های نفتی، پیوند خود را با مروجان خشونت تکفیری و وهابیت محکم می‌کرد و ریشه‌های تروریسم را با خون مظلومان سوری، یمنی و عراقی آبیاری کرده، حالا چگونه مدعی مبارزه با افراط‌گرایی شده است.

 

کلیدواژه