نگرانی ایران و روسیه از حضور تروریست‌ها در منطقه به بهانه مناقشه قره باغ
(last modified 1399-07-19T12:29:39+00:00 )
میزان 19, 1399 16:59 Asia/Kabul
  • نگرانی ایران و روسیه از حضور تروریست‌ها در منطقه به بهانه مناقشه قره باغ
    نگرانی ایران و روسیه از حضور تروریست‌ها در منطقه به بهانه مناقشه قره باغ

رئیسان جمهوری ایران و روسیه از تبدیل مناقشه قره باغ به جنگ منطقه‌ای با مداخله کشورهای ثالث و حضور تروریست ها در منطقه به بهانه درگیری ارمنستان و جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کردند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، با بیان اینکه درگیری نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای تهران بسیار تلخ و نگران‌کننده است، افزود: مداخله احتمالی برخی کشورهای ثالت در این درگیری موجب گسترده و طولانی شدن بحران خواهد شد.

روحانی همچنین با ابراز نگرانی از حضور و مشارکت برخی گروه‌های تروریستی در درگیری منطقه قره باغ، خاطرنشان کرد: حضور تروریست‌ها می‌تواند برای ایران، روسیه و کل منطقه خطرناک باشد.

رئیس جمهوری ایران، تلاش روسیه برای برقراری آتش بس و آغاز گفتگوها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان را ارزشمند توصیف کرد و با مهم خواندن اجرای آتش بس و تداوم آن، از آمادگی ایران برای ارائه هرگونه کمک و همکاری در این زمینه خبر داد.

رئیس جمهوری روسیه هم در این تماس تلفنی که بیش از یک ساعت به طول انجامید، ضمن تشریح اقدامات این کشور برای حل مناقشه قره‌باغ، خاطرنشان کرد: مواضع ایران در مسائل منطقه از جمله بحران قره باغ از اهمیت بالایی برای روسیه برخودار است.

پوتین، مداخله کشورهای ثالث و همچنین حضور برخی گروه های تروریستی در بحران قره باغ را برای منطقه خطرناک خواند و گفت: تلاش همه همسایگان باید پایان دادن به جنگ و خونریزی و حل بحران از طریق گفتگو و مذاکره باشد.

رئیسان جمهور ایران و روسیه همچنین با انتقاد از تحریم‌های غیر قانونی و اقدامات یکجانبه آمریکا، بر توسعه و تعمیق روابط تهران و مسکو و اجرایی و عملیاتی شدن توافقات قبلی تاکید کردند.

کلیدواژه