میزان 20, 1399 15:05 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: حاکمان آمریکا مقابل ایران دچار شکست تاریخی شده اند
    خطیب زاده: حاکمان آمریکا مقابل ایران دچار شکست تاریخی شده اند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه حاکمان آمریکا مقابل ایران دچار شکست تاریخی شده اند، تاکید کرد، تا اذعان رسمی آمریکایی ها به این شکست، زمان زیادی نمانده است.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه در گفتگو با یک برنامه رادیویی، با تاکید بر اینکه شکست در رفتار ایالات متحده کاملا مشخص است، گفت: آمریکا تمامی توان خود را برای شکست ایران انجام داده است، اما تهران اجازه نداد که آنها حتی کمی احساس پیروزی کنند.

خطیب زاده همچنین با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران در حوزه دارو تصریح کرد، تحریم دارویی ایران جنایت علیه بشریت است و تمامی شرکت ها و نهادهای مسئول در ایران با تمام قوا کار می کنند، تا با تولید دارو، نیاز داخلی را تامین کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره تحریم ۱۸ بانک کشور از سوی آمریکا نیز اظهار کرد، عملکرد تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بیشتر روانی است و خودشان هم می دانند که با این تبلیغات کسی حرفشان را باور نمی کند.

خطیب زاده همچنین با اشاره به اهانت اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به مردم ایران گفت: رفتارهای ترامپ در سیاست بین الملل نمونه ندارد و ادب و فرهنگ ایرانی به ما اجازه نمی دهد توهین او را با همین بی ادبی پاسخ دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد، هتاکی ترامپ به مردم ایران از روی ترس است.

کلیدواژه