میزان 21, 1399 18:42 Asia/Kabul
  • توافق تهران و بغداد بر سر آزاد کردن منابع مالی ایران
    توافق تهران و بغداد بر سر آزاد کردن منابع مالی ایران

رئیسان بانک مرکزی ایران و عراق و رئیس بانک تجارت این کشور بر سر آزاد کردن منابع مالی جمهوری اسلامی ایران به توافق رسیدند.

«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره نتایج مذاکراتش با مقامات عراقی گفت: جلسه مشترک سه جانبه بین رئیسان بانک مرکزی ایران و عراق و رئیس بانک تجارت این کشور منجر به توافق بر سر آزاد کردن منابع مالی ایران با هدف خرید کالاهای اساسی برای کشور شده است.
همتی، جلسه مشترک خود را با «مصطفی غالب مخیف» رئیس بانک مرکزی و «سالم جواد عبدالهادی چلبی» رئیس بانک تجارت عراق را در این راستا مهم ارزیابی کرد و افزود: در این جلسه درباره تبادلات تجاری گفتگوی مفصلی صورت گرفت.
رئیس کل بانک مرکزی ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی در نتیجه صادرات برق و گاز به عراق، منابع مالی چشمگیری در بانک‌های این کشور دارد، تصریح کرد: نخست وزیر عراق از حصول توافق مالی با ایران ابراز خرسندی کرده است.
همتی، مانع اساسی در برداشت از منابع مالی ایران را در حوزه اجرایی دانست و گفت: بانک تجارت عراق و معذوریت‌هایی که بانک مرکزی عراق قبلا داشت با توافق امروز برطرف شدند و ایران در چارچوب این توافق، بنا دارد بر اساس نیازهای خود، از این منابع مالی برداشت کند.
رئیس کل بانک مرکزی ایران امروز (دوشنبه) در سفر یک روزه در صدر هیاتی به بغداد با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر، «علی عبدالامیر علاوی» وزیر داریی، «مصطفی غالف مخیف» رئیس کل بانک مرکزی و «سالم جواد عبدالهادی چلبی» رئیس بانک تجارت عراق دیدار و رایزنی کرد.

کلیدواژه