میزان 22, 1399 09:12 Asia/Kabul
  • اتهام زنی دوباره عربستان به ایران
    اتهام زنی دوباره عربستان به ایران

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل روز دوشنبه بار دیگر به تکرار اتهامات و ادعاهای واهی ریاض علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، "عبدالله المعلمی"  در نشست خلع سلاح و امنیت بین‌المللی در مجمع عمومی سازمان ملل، با تکرار ادعاهای بی اساس، مدعی نقض برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران شد.

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در این نشست، کاهش تعهدات برجامی ایران را که بر اساس بندهای 26 و 36 این توافق صورت گرفته است نقض برجام خواند و  ادعا کرد،  ایران به بی ثباتی در منطقه  دامن می زند. 

کابینه رژیم سعودی نیز اخیرا، جمهوری اسلامی ایران را به نقض برجام متهم کرده بود.

این ادعای مضحک رژیم سعودی در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها صلح آمیز بودن فعالیت های هسته‌ای و پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.

ادعاهای رژیم سعودی درحالی است که گفته می شود این رژیم فعالیت هایی را به شکل مخفیانه برای غنی سازی اورانیوم آغاز کرده است.

نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین اخیرا در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به افشای برخی فعالیت‌های هسته‌ای مخفی عربستان، از آژانس و شورای حکام خواست اطمینان حاصل کنند که عربستان به تعهدات خود ذیل موافقتنامه جامع پادمان پایبند باشد.

"کاظم غریب آبادی" در این نشست با اعلام نگرانی از عدم اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان توسط عربستان و سکوت کسانی که همیشه در مورد حفظ یکپارچگی رژیم پادمان ابراز نگرانی می‌کنند، هشدار داد، تاریخ در حال تکرار شدن است و عربستان همان مسیری را می‌رود که رژیم اسرائیل طی کرد و بر اساس آن وانمود می‌کند به هیچ تعهدی ملزم نمی‌باشد، چرا که عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای "ان پی تی" NPT نیست.

 

کلیدواژه