میزان 26, 1395 15:42 Asia/Kabul
  • گسترش روابط با کشورهای آفریقایی، اصول سیاست خارجی ایران

رئیس جمهوری اسلامی ایران، گسترش و تحکیم روابط با کشورهای آفریقایی را از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار «عبدالله مابری» وزیر امورخارجه ساحل عاج در تهران، با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط دو کشور طی سالهای اخیر،تاکید کرد:تهران برای گسترش همکاری ها با ساحل عاج در همه حوزه ها بویژه اقتصادی، آماده است.

روحانی تصریح کرد: ایران و ساحل عاج، ظرفیت های گسترده ای برای گسترش همکاری های مشترک دارند که باید با شناسایی این ظرفیت ها، در مسیر تحرکی جدی در روابط دو کشور گام برداشت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان پیشرفت ها و دستاوردهای ایران اسلامی در حوزه های مختلف و از جمله خدمات فنی و مهندسی افزود: تهران آماده است در پیشبرد پروژه های مرتبط با ساخت نیروگاه ها، سدها و راه سازی، ساحل عاج را یاری کند.

روحانی همچنین به موضوع تروریسم و ضرورت همکاری همه کشورها در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: تروریسم معضلی بزرگ برای جهان است و تروریست ها نیز هیچ ارتباطی با اسلام ندارند چرا که اسلام، دین محبت، صلح و همزیستی مسالمت آمیز است و با ایجاد رعب، وحشت، ناامنی، ترساندن و کشتار مردم به طور صریح مخالف است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان ضرورت مقابله با ریشه های فرهنگی و اقتصادی تروریسم و تبیین نقش مداخله قدرتهای بزرگ در امور داخلی کشورها در ایجاد و توسعه تروریسم، گفت:ایران با بیش از 17 هزار شهید، بهای سنگینی را در مبارزه با تروریسم پرداخت کرده است و از هیچ کمکی به کشورهایی که خواهان همکاری و یاری ایران در مبارزه با تروریسم باشند، دریغ نخواهد کرد.

«عبدالله مابری» وزیرامورخارجه ساحل عاج نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت ها و پشتیبانی های ایران اسلامی از دولت و ملت کشورش، تاکید کرد: کشورش مصمم به گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها بویژه اقتصادی است.

کلیدواژه