میزان 24, 1399 09:12 Asia/Kabul
  • انتقاد ایران از سکوت مجامع بین المللی در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا
    انتقاد ایران از سکوت مجامع بین المللی در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یکجانبه‌گرایی آمریکا را تهدید واقعی حقوق بشر در جهان دانست و از سکوت مجامع بین المللی در این باره انتقاد کرد.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا، «محمد زارعیان» در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با حضور «میشل باشله» Michelle Bachelet کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد برگزار شد، افزایش یکجانبه‌گرایی را یک تهدید واقعی جهانی برای حمایت و ارتقای حقوق بشر دانست و گفت: تاثیر و دامنه اقدامات اجباری یکجانبه غیرقانونی که به مردم ایران تحمیل شده است، حتی در زمان شیوع کرونا نیز تشدید شده است.
نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: دولت آمریکا منافع سیاسی شهروندان ایران را به ویژه آسیب‌پذیرترین آنها از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و افرادی که نیاز به مراقبت های پزشکی دارند، هدف قرار داده است و این چیزی جز تروریسم اقتصادی نیست.
زارعیان با ابراز تاسف از یکجانبه گرایی آمریکا تاکید کرد: ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان تحت اقدامات اجباری یک جانبه قرار گرفته اند اما توجه لازم به این جنایت و نسل‌کشی ناشی از نقض گسترده حقوق بشر نشده است.
در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی و با حضور کمیسر عالی حقوق بشر برگزار شد، کشورهای مختلف نقطه نظرات خود را درباره حقوق بشر و انتظاراتی که از کمیساریا و شورای حقوق بشر دارند، برشمردند و سوالات خود را از این مقام سازمان ملل متحد پرسیدند.

کلیدواژه