میزان 26, 1399 15:53 Asia/Kabul
  • سازمان غذا و داروی ایران: داروهای مکشوفه در عراق، ایرانی نیست
    سازمان غذا و داروی ایران: داروهای مکشوفه در عراق، ایرانی نیست

سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرد: داروهای قاچاق مکشوفه در کشور عراق، متعلق به یکی از کشورهای همسایه بوده و صرفاً از طریق مرزهای ایران ترانزیت شده بود.

رسانه‌های عراقی پنجشنبه گذشته اعلام کردند، بزرگترین عملیات قاچاق دارو از ایران به عراق در استان دیاله کشف و خنثی شده است.

سازمان غذا و داروی ایران روز شنبه در اطلاعیه‌ای با اشاره به تاثیر تحریم‌های شدید و ظالمانه آمریکا بر تامین و واردات برخی داروها و تجهیزات پزشکی حیاتی به ایران یادآور شد: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران تمام توان و ظرفیت‌های داخلی را به کار گرفته است تا بیماران از بابت تامین داروهای خود احساس کوچکترین نگرانی نداشته باشند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه بخشی از داروهای مورد نیاز بیماران با ارز دولتی تامین می‌شود و امکان سوء استفاده برخی افراد  سودجو در حوزه قاچاق دارو وجود دارد، طی ماه‌های اخیر، وزارت بهداشت ایران با راه‌اندازی سامانه‌ای جامع‌، علاوه بر فراهم کردن امکان رصد اصالت محصولات سلامت محور برای مصرف کنندگان، درصورت وقوع تخلف قاچاق به‌واسطه اجرای برچسب‌گذاری، امکان شناسایی منشا و مبدا تخلف در داخل کشور امکانپذیر است.

سازمان غذا و داروی ایران با اعلام اینکه داروهای مکشوفه در عراق به هیچ عنوان ایرانی نبوده و تنها از مسیر مرز ایران ترانزیت و وارد عراق شده است، تاکید کرد: با سوداگرانی که نیت سودجویی، آن هم در حوزه سلامت مردم را دارند، به جد برخورد خواهد شد.

کلیدواژه