میزان 27, 1399 18:29 Asia/Kabul
  • کمالوندی: ایران هیچ‌گاه به دنبال استفاده غیرصلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نبوده است
    کمالوندی: ایران هیچ‌گاه به دنبال استفاده غیرصلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نبوده است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اثبات نشدن هیچ یک از اتهامات واهی هسته‌ای به تهران در بیش از 20 سال گذشته گفت: جهانیان می‌دانند ایران هیچ‌گاه به دنبال استفاده غیرصلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نبوده و نیست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه رفع تحریم تسلیحاتی درخششی برای دیپلماسی جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: بالاخره مقاومت ملت ایران پس از 5 سال از توافق برجام، نتیجه داد و با رای و نظر منفی جهان به یکجانبه گرایی و قلدرمابی آمریکای ترامپی، حقانیت و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران درخششی قابل توجه پیدا کرد.
کمالوندی افزود: فشار به اصطلاح حداکثری آمریکا که اقدامی غیرانسانی و رذیلانه به ویژه نسبت به کودکان، زنان و بیماران محسوب می‌شود، هیچ نتیجه‌ای جز انزوای بیشتر و شکستن هیمنه شیطانی آمریکا نخواهد داشت.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: جامعه جهانی، سیاست‌های یکجانبه و قلدرمآبانه واشنگتن از جمله خروج از معاهدات و قراردادهای بین‌المللی، تحریم و زورگویی، بی‌توجهی به دیپلماسی و هتاکی و بی ادبی در سخنرانی‌ها و گفت وگوها و تحمیل خسارات اقتصادی ظالمانه به کشورهای جهان را بیش از این تحمل نمی‌کند.
کمالوندی با اشاره به اینکه "نه" محکم جامعه جهانی به تحریم تسلیحاتی ایران شروع خوبی برای آغاز واکنش‌های جامعه بین‌الملل در مقابل ناهنجاری‌های آمریکای ترامپی است، خاطرنشان کرد: کشورهای جهان از این پس، با شکسته شدن هنجارهای بین‌المللی توسط آمریکا به طور متحد و قاطعانه مقابله خواهند کرد.
محدودیت‌های تسلیحاتی ایران امروز (یکشنبه) پایان یافت و از این به بعد محدودیت صادرات و واردات اقلام تسلیحاتی از مبدا و به مقصد ایران لغو شده است.

کلیدواژه