سرطان 13, 1403 08:51 Asia/Kabul
  • تحریم، ظلم و جنایت؛ محور حقوق بشر آمریکایی در قبال ملت ایران
    تحریم، ظلم و جنایت؛ محور حقوق بشر آمریکایی در قبال ملت ایران

سرپرست وزارت امور خارجه ایران، نقض حقوق ملت ایران از جمله تحریم های ظالمانه را محور حقوق بشر آمریکایی دانست.

به گزارش رادیو دری، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) با اشاره به گذشت بیش از سی و شش سال از اقدام ناجوانمردانه و تروریستی آمریکا در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس، نوشت: نقض حقوق بشر ملت ایران از سوی آمریکا پیوسته در شکل‌های گوناگون از جمله با اعمال تحریم‌های ظالمانه تداوم دارد.

باقری کنی همچنین در پیامی دیگر در شبکه ایکس گفت: امروز حمایت همه جانبه آمریکا از جنایات رژیم اشغالگر در فلسطین برگ خونین دیگری از دفتر جنایات رهبران آمریکا در ارتکاب نسل‌کشی، قتل عام، تحمیل قحطی، اشغال و ویرانی به شمار می‌آید.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با قدرت در مقابل این جنایات ایستادگی کرده و علی‌رغم تمامی این فشارها، بالیده است، افزود: دخالت‌های غیرقانونی آمریکا در نقاط مختلف دنیا این کشور را به یکی از مهمترین ناقضان حقوق بشر در جهان تبدیل کرده است.

باقری تصریح کرد: اقدامات یکجانبه و استفاده از ابزار تحریم‌ها و حمایت همه‌جانبه و بی‌قید و شرط از نسل‌کشی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی از فاجعه‌بارترین اقدامات ضد حقوق بشری است که آمریکا تاکنون مرتکب شده است.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: امروز معنای حقوق بشر آمریکایی در رفتار آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه بر همگان آشکار است.

ستاد حقوق بشر ایران: آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر ندارد

کلیدواژه