امریکایی ها از مساله حقوق بشر به عنوان ابزار قدرت استفاده می کنند
(last modified 1403-07-19T09:08:26+00:00 )
میزان 19, 1403 13:38 Asia/Kabul

فعال فرهنگی-اجتماعی افغانستانی گفت: در کنفرانس حقوق بشر امریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید شد که امریکایی ها از مساله حقوق بشر به عنوان ابزار قدرت استفاده می کنند.

سید مدثر فاضل پور مسئول دفتر نمایندگی مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان در تهران و از شرکت کنندگان نهمین کنفرانس حقوق بشر امریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: شرکت کنندگان این کنفرانس تاکید کردند این موضوع باید برای جهانیان تبیین شود که امریکایی ها واقعا به دنبال احقاق حقوق مردم نیستند بلکه از این مقوله فقط برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنند.

وی افزود: یکی از مسایلی که در کنفرانس مطرح شد فرق حقوق بشر امریکایی و حقوق بشر اسلامی بود، اینکه در حال حاضر در دنیا یک حقوق بشر ساختگی و جعلی توسط امریکا و جهان استکبار وجود دارد که با استفاده از آن اهداف و برنامه های خود را دنبال می کنند و یک حقوق بشر انسانی و اسلامی که در دنیا چندان رعایت نمی شود.

به گفته این فعال فرهنگی-اجتماعی افغانستانی موضوع دیگری که در کنفرانس مورد تاکید قرار گرفت تضییع حقوق بشری مردم غزه و لبنان بود، شرکت کنندگان و سخنرانان تاکید کردند که قوانین حقوق بشری سازمان ملل متحد و کشورهای مختلف در غزه و لبنان به شدت نقض می شود و کسی هم صدای آن ها را نمی شنود و اگر کشور، نهاد یا شخصی هم در سازمان ملل متحد صدای آن ها را بلند می کند به آن توجه نمی شود و قضیه یک بام و دو هوا در مورد حقوق بشری مردم غزه و لبنان در جهان قابل مشاهده است.

فاضل پور عنوان کرد: موضوع دیگر مورد بحث در این کنفرانس بی توجهی امریکا به قوانین حقوق بشری وضع شده توسط خود امریکایی ها و نقض این قوانین بود که نمونه های آن در غزه و لبنان دیده می شود چیزی که قبلا در افغانستان شاهد آن بودیم، چنانکه اگر حقوق بشر توسط کسانی نقض می شد صدای امریکایی ها بلند می شد اما اگر خود امریکایی ها حقوق شهروندان را در افغانستان نقض می کردند و حتی کشتار می کردند به قوانینی که خودشان وضع کرده بودند هم پایبند نبودند.    

مسئول دفتر نمایندگی مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان گفت: اگر تا دیروز امریکا ادعا می کرد که به دنبال احقاق حقوق بشر است شاید برخی افراد ساده لوح باور می کردند اما امروز به وضوح دیده می شود که حقوق بشر در غزه و لبنان با حمایت امریکایی ها ضایع می شود و این مسایل باید برای مردم دنیا تبیین شود.

وی اضافه کرد: تا زمانی هم که این موضوع تبیین نشود و مردم آگاهی حاصل نکنند استکبار و امریکا به کار خود ادامه می دهند اما اگر تبیین شود و مردم آگاه شوند و چهره فاسد آنان را بشناسند وضعیت جهان رو به بهبود خواهد رفت.

 

کلیدواژه