پانزدهمین اجلاسیه ملی شهدای وحدت در مشهد برگزار شد
(last modified 1403-07-26T08:34:36+00:00 )
میزان 26, 1403 13:04 Asia/Kabul

پانزدهمین اجلاس گرامیداشت شهدای وحدت با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، والی خراسان رضوی و علمای شیعه و سنی و خانواده‌های شهدای ۱۵ ولایت ایران صبح امروز در مجتمع فرهنگی آیه ها در مشهد برگزار شد.

به گزارش غزل حسین زاده خبرنگار رادیو دری، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران امروز در پانزدهمین اجلاس گرامیداشت شهدای وحدت در مجتمع فرهنگی آیه‌ها در مشهد، وحدت میان شیعه و سنی را مهم ترین رمز موفقیت امت اسلامی دانست و گفت: این ماندگاری به واسطه وحدت امت اسلامی و برادران شیعه و سنی است که با دوستی و عشق از برادران خود دفاع می کنند، همان دوستی و مودتی که در سیستان و بلوچستان از سوی شهید شوشتری و شهید رجب زاده نثار اهل سنت آن منطقه شد.

پانزدهمین اجلاسیه ملی شهدای وحدت در مشهد برگزار شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسانی که سخنان تفرقه افکنانه را رواج می دهند مزدوران استکبار هستند و رمز موفقیت شیعه و سنی در وحدت است و ما بارها گفته ایم و در عمل هم ثابت کردیم که برداران اهل سنت جان ما هستند.

محمد باقر قالیباف ما با وحدت انقلاب را به پیروزی رساندیم و رمز موفقیت این است که بر اساس مذهب امت اسلامی را خط خشکی نکنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عشق و مودت و دوستی را شهید سلیمانی در دهه ۷۰ در منطقه سیستان و بلوچستان نثار برادران اهل سنت کرد و همین انسجام و وحدت عامل پیروزی شهید سلیمانی بر داعش و نجات مسلمانان از دست آنان شد.

قالبیاف در بخش دیگری از سخنان خود به مقاومت مردم غزه اشاره کرد و گفت: آنچه باعث شده که با گذشت بیش از یک سال از آغاز جنگ بین رژیم اسرائیل و غزه هنوز مسلمانان آن منطقه پابرجا باشند، وحدت و انسجام بین برادران شیعه و سنی است.

در آغاز این اجلاسیه مراسم سردار محمد اشعری فرمانده قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یاد ۴۱ شهید و شهدای وحدت از جمله شهیدان نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده که در حادثه پیشین استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند را گرامی داشت.

وی با اشاره به انفجار تروریستی سال ۱۳۸۸ در منطقه پیشین شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: افراد بزرگی را در این حادثه از دست دادیم که اهل سنت علاقه زیادی بویژه به شهید شوشتری داشتند، اما به برکت خون این شهدا، امنیت، پیشرفت و پیروزی جبهه حق علیه باطل را به دنبال داشت.

در این مراسم همچنین شخصیت های اهل سنت طی سخنانی بر وحدت امت اسلامی و دوری از تفرقه تاکید کردند.

لازم به ذکر است که در یک حملهٔ تروریستی در ۲۶ میزان ۱۳۸۸ در والسوالی پیشین ولایت سیستان و بلوچستان بود که تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سران قبایل منطقه در اثر انفجار به شهادت رسیدند که سردار نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه قدس، رجبعلی محمدزاده فرمانده سپاه ولایت سیستان و بلوچستان، فرمانده تیپ امیرالمؤمنین، فرمانده سپاه ایرانشهر و فرمانده سپاه شهرستان سرباز از جمله شهدا بودند.

پانزدهمین اجلاسیه ملی شهدای وحدت در مشهد برگزار شد

 

کلیدواژه