میزان 27, 1399 18:39 Asia/Kabul
  • هموار شدن مسیر همکاری حامیان چندجانبه‌گرایی با ایران
    هموار شدن مسیر همکاری حامیان چندجانبه‌گرایی با ایران

سفیر ایران در پاکستان پایان تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی را نقطه عطف تاریخی در مسیر حفظ برجام دانست و گفت: حامیان چندجانبه‌گرایی از این‌ پس برای همکاری با تهران با هیچ مانع قانونی روبرو نخواهد بود.

 به گزارش ایرنا، «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان روز یکشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امروز (18 اکتبر) مصادف با موعد پایان تحریم تسلیحاتی ایران، مطابق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، یک نقطه عطف تاریخی و برجسته در مسیر حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) محسوب می‌شود.
حسینی با تاکید بر اینکه مسیر همکاری حامیان چندجانبه‌گرایی با ایران هموار شده است، افزود: از امروز محدودیت‌های تسلیحاتی و همچنین ممنوعیت‌های مسافرتی برخی شهروندان و مسئولان نظامی ایران همزمان با سپری شدن 5 سال از توافق برجام، خاتمه یافته است.
براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از 18 اکتبر/27میزان همه محدودیت‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو سازمان ملل متحد که پیش از این علیه برخی شهروندان و مسئولان نظامی ایران تحمیل شده بودند، به صورت خودکار خاتمه یافت.

کلیدواژه