میزان 28, 1399 09:00 Asia/Kabul
  • تاکید مقام ‌های روسیه بر توسعه همکاری‌ های دفاعی با ایران
    تاکید مقام ‌های روسیه بر توسعه همکاری‌ های دفاعی با ایران

مقام‌ های روسیه تاکید کردند که پس از لغو محدودیت تسلیحاتی ایران، همکاری‌ های دفاعی، فنی و نظامی با تهران را توسعه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به لغو محدودیت تسلیحاتی ایران که از روز یکشنبه 18 اکتبر/27میزان آغاز می شود و اعمال نشدن هیچ گونه محدودیتی پس از این تاریخ، بر توسعه همکاری های مسکو و تهران تاکید کرد.  

«سرگئی ریابکوف» ( Sergei Ryabkov)، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز  با توجه به پایان یافتن محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران گفت: روسیه از تحریم‌های آمریکا واهمه ای ندارد و به همکاری نظامی و فنی با ایران ادامه می‌دهد.

ریابکوف افزود: روسیه همکاری چندجانبه با ایران را توسعه می دهد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، نیز  با تاکید بر لزوم توسعه روابط ایران و روسیه تصریح کرد: مسکو تهران را شریک مطمئن خود برای توسعه همکاری ها در بسیاری از عرصه ها می داند.

زاخارووا درباره موضع روسیه درباره پایان یافتن تحریم تسلیحانی ایران گفت: با توجه به لغو این تحریم، همه امکانات و فرصت ها برای همکاری‌های دوجانبه به نفع مردم دو کشور بطور شایسته مورد توجه قرار خواهد گرفت.  

براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم های تسلیحاتی ایران بامداد روز یکشنبه 18 اکتبر 2020 (27میزان13999 به پایان رسید.

اعضای شورای امنیت، با خواست آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مخالفت کردند.

کلیدواژه