میزان 28, 1399 10:54 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و افغانستان بر توسعه همکاری‌های اقتصادی
    تاکید ایران و افغانستان بر توسعه همکاری‌های اقتصادی

وزیر نیروی ایران از برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین ایران و افغانستان در آینده نزدیک در کابل خبر داد.

«رضا اردکانیان» وزیر نیروی ایران روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا تصریح کرد: مسایل مربوط به راه‌اندازی راه‌آهن هرات- خواف، همکاری‌های گمرکی، بازارچه‌های مرزی و مسایل مربوط به انرژی در ششمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان بررسی خواهد شد.

اردکانیان همچنین با بیان اینکه مسوولیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان براساس مصوبه هیات وزیران ایران به وزارت نیرو محول شده است، اظهار کرد: بر این اساس فعالیت‌هایی آغاز شده است که از جمله آن برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی برق و مخابرات بود که با حضور بیش از 70 شرکت ایرانی در کابل برگزار شد و استقبال خوبی هم از آن شد.

افغانستان و ایران در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با یکدیگر رابطه نزدیک و دوستانه ای دارند و دولت ایران در سال‌های گذشته در عرصه‌های مختلف با دولت افغانستان همکاری کرده که از مهمترین آنها پروژه راه آهن هرات- خواف است.

مقام‌های افغانستان اخیراً اعلام کردند، در ماه آینده راه‌آهن هرات- خواف را افتتاح خواهند کرد که با آغاز بکار این خط آهن، تحول بزرگی در روابط تجاری ایران و افغانستان رخ خواهد داد.

کلیدواژه