میزان 28, 1399 15:47 Asia/Kabul
  • بهاروند: رویکرد ایران درباره سانحه هواپیمای اوکراینی مبتنی بر شفافیت است
    بهاروند: رویکرد ایران درباره سانحه هواپیمای اوکراینی مبتنی بر شفافیت است

معاون حقوقی و امور بین المللی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه رویکرد تهران درباره سانحه هواپیمای اوکراینی مبتنی بر شفافیت است، گفت: ایران درخصوص این سانحه چیزی برای پنهان کردن ندارد.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، دور دوم مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین روز دوشنبه به ریاست «محسن بهاروند» معاون حقوقی و امور بین المللی وزارت امور خارجه ایران و با حضور هیات اوکراینی به ریاست «یوگنی ینین»  معاون وزیر امور خارجه اوکراین در تهران آغاز شد.

رئیس هیات ایرانی با ابراز تاسف و همدردی با خانواده‌های جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: هواپیمای اوکراینی در اثر خطای انسانی مورد اصابت قرار گرفت و ایران تلاش خواهد کرد تا طرف اوکراینی نیز از این موضوع اطمینان یابد.

بهاروند همچنین در این دیدار مصمم بودن جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی کیفری و مجازات خاطیان، برقراری عدالت و پرداخت غرامت به بازماندگان را مورد تاکید قرار داد.  

معاون وزیر امور خارجه اوکراین نیز با مثبت ارزیابی کردن دور اول مذاکرات در کی‌یف، از همکاری و تلاش جمهوری اسلامی ایران جهت اجرای عدالت قدردانی کرد.

در ابتدای این نشست دو طرف به احترام جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی، مذاکرات خود را با یک دقیقه سکوت آغاز کردند.

مذاکرات کارشناسی میان اوکراین و ایران در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

18 جدی 1398 یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین حوالی تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.

بیشتر مسافران این هواپیما، اتباع ایران و 32 نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از 5 کشور کانادا، افغانستان، اوکراین، انگلیس و سوئد بودند.

کلیدواژه